Partner wydania: czytaj ten artykuł
Sportowy tryb życia zyskuje coraz więcej zwolenników. Na rynku znajdziemy wiele gadżetów, które umilą nam czas spędzony na treningu. O czym nie można zapomnieć, gdy wybieramy się do fitness klubu? Przygotowaliśmy małą ściągawkę. Przedstawiamy gadżety, które przyciągną uwagę niejednego amatora zajęć na siłowni czy domowych ćwiczeń.

Gadżety mogą ułatwiać i uprzyjemniać trening. Jeśli lubimy słuchać muzyki podczas aktywności fizycznej, nie zapominajmy o odtwarzaczu MP3. Urządzenia odtwarzające muzykę dla wielu są niezastąpionym dodatkiem do efektywnego trenowania. Muzyka poprawia koncentrację podczas wysiłku, dodaje energii i zwiększa motywację do ćwiczeń. Jeżeli zamierzamy biegać po zmroku, warto zwrócić uwagę na urządzenia wyposażone w podświetlany ekran, który w tym przypadku jest po prostu niezbędny.


Jeśli śledzisz swoje postępy, nie zapominaj o zegarku sportowym lub telefonie ze specjalną aplikacją. Możesz też skorzystać z gadżetów, które pomagają zwiększyć efektywność treningów. Kiedyś zegarki po prostu mierzyły czas, te współczesne, sportowe zapewniają o wiele więcej innych pomiarów: tętna, spalanych kalorii, zrobionych kroków, przebytych kilometrów (sporo z nich na dodatek posiada połączenie ze smartfonem).

Pulsometr – urządzenie, które umożliwia kontrolę tętna podczas ćwiczeń cardio. Dodatkowo poprzez wbudowaną pamięć potrafi zapisać dane treningowe, które można na spokojnie analizować w domu. Dzięki pulsometrowi możemy kontrolować różne wartości pracy serca zależne od czasu, dystansu, prędkości. Jeżeli poza treningiem dbamy również o dietę, możemy zastanowić się nad pulsometrem z licznikiem kalorii, który poinformuje nas ile spaliliśmy ich w ciągu dnia. W nowoczesnych pulsometrach są także funkcje treningowe, na przykład wirtualny partner, z którym możemy ścigać się podczas ćwiczeń.

Krokomierz – idealny dla osób lubiących spacery, nordic walking, wędrówki górskie. Jego główną funkcją jest podawanie aktualnej liczby wykonanych kroków w danym czasie lub na danym dystansie.

Opaski fitness – monitorują codzienną aktywność, sen, puls i są wyposażone w mnóstwo dodatkowych funkcji. Można je dostosować do dyscypliny sportu, którą uprawiamy. Niektóre z opasek wcale nie muszą być noszone na nadgarstku – dają się zapiąć na przykład na kostce. Przy wyborze opaski warto pamiętać o kilku kwestiach. Jeżeli rozpoczęliśmy już swoją przygodę ze sportem, dobrym pomysłem jest powiązanie aplikacji fitness, z których korzystamy, z platformą naszej opaski. Otrzymamy informacje dotyczące naszej aktywności fizycznej, diety oraz zależności między nimi. To przydatne, gdy naszym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Dane dotyczące odżywiania z aplikacji dietetycznej są konfrontowane z informacjami z opaski o naszej aktywności fizycznej, dzięki czemu każdego dnia otrzymujemy odpowiedni bilans kaloryczny. W łatwy sposób dowiadujemy się, czy powinniśmy danego dnia zrezygnować z kolacji i pójść na rower, czy spokojnie możemy zjeść dodatkowe dwa ciastka, nie zakłócając procesu odchudzania.

Podczas ćwiczeń na bieżni czy na rowerze stacjonarnym często odruchowo patrzymy na rozmieszczone w pomieszczeniu ekrany telewizorów. W przypadku domowych ćwiczeń niezastąpionym gadżetem może być laptop, który pozwali nam obejrzeć film czy ulubiony serial przy dowolnym ćwiczeniu lub pozycji. Mowa o flagowym modelu Lenovo Yoga900.

Po treningu zawsze przyda się waga z pomiarem poziomu tkanki tłuszczowej. Umożliwia precyzyjne określenie tkanki tłuszczowej w procentach, co wraz z pomiarem masy ciała daje rzetelny obraz postępów treningowych. Warto pamiętać, że liczba kilogramów, którą wyświetli nam waga, nie jest zbyt wiernym odzwierciedleniem stanu naszego organizmu, bowiem wciąż nie wiemy, czy na wynik w większości składają się mięśnie, czy tkanka tłuszczowa. Jeżeli chcemy dokładniej śledzić zamiany zachodzące w naszym ciele, możemy skorzystać z wagi z funkcją analizy składu ciała.

Nie zapomniano też o zdrowiu ćwiczących, czego przykładem jest chociażby szeroki wybór bezprzewodowych ciśnieniomierzy i sensorów do badania krwi, zdolnych wyliczyć tętno, częstość oddechów, a nawet poziom utlenienia krwi. Nie pozostaje nic, jak tylko ćwiczyć.